Uudis | MB GLA: pisimersust väikemaastur

Mercedes hakkas oma pisimaasturi turuletoomisest rääkima juba vähemalt neli-viis aastat tagasi, kuid eks vahepealne majanduskriis ja muud maailma hädad, viisid asjad lõpuks nii kaugele, et see alles nüüd meie teedele jõudis.

Parem hilja, kui mitte kunagi, ütleb vanarahvas selle kohta. Kuid kas tema kohta kehtib ka teine vanasõna: kaua tehtud kaunike? Viimase kohta ei tahaks väga sõna võtta, sest ilu on vaataja silmis ja kindlasti pole GLA kole auto.

Küll aga pidin pärast proovisõitu tunnistama, et midagi jäi justkui vajaka. Hinges valitses tühjus vaatamata sellele, et esindus oli prooviks välja ajanud suisa AMG-paketiga isendi, et emotsioon veel vägevam saaks.  Aga ei saanud. Pigem vastupidi, paljuski just tänu sellele AMG paketile tühjus hinge pugeski.

Nagu tavaline A-klass

Küllap oleks mulje GLA-st jäänud pisut teine, kui oleksin sõitnud kõige tavalisema versiooniga. Sellega, milleks GLA on loodud: maastikusuutliku nelikveolise autoga, mis näeb välja nagu pisimaastur ikka välja peab nägema.

Paraku on AMG-paketiga versioon tavalisest GLA-st 16 mm madalam, ehk maastikusuutlikkus satub siinkohal juba teatava küsimärgi alla. Ok, tagant näeb ehk tõesti veidi vingem aga kui n-n tavalisel GLA-l on esipamper maasturile omase suure laia alumise õhuvõtuavaga, siis AMG-paketiga esiosa on (vähemalt eemalt vaadates) üpriski sarnane tavalise A-klassiga. Isikupära jääb vajaka.

Ok, mitte keegi ei sunni kedagi seda paketti ostma ja tegelikkuses ongi GLA ju täiesti arvestatav väikemaastur (pildil). Tema kliirens on väidetavalt kõrgem veel, kui näiteks Honda CR-V-l.

Väidetavalt seetõttu, et Mercedes ise ei avalda kliirensit üheski oma ametlikus pressimaterjalis. Internetist otsides kohtab aga erinevaid numbreid, alates  174 mm-st kuni 185 mm-ni välja. *

Vahet pole, tubli tulemus mõlemal juhul. Lisaks saab talle tellida tõelise maastikupaketi, mis suudab tõsta vedrustust veel 3 cm võrra. Üle 20 cm kliirens on aga juba väga kõva sõna ka märksa tõsisemate linnamaasturite seas.

Ka muus osas pole GLA-le erilist ette heita. Näiteks 421-liitrine pakiruum pole kompaktklassi esinduslikematega võrreldes just teab kui suur, kuid omas klassis üsnagi tavapärane. Sama palju on ka teame ühel peamisel rivaalil, BMW X1-l.

Ruumikus tagaistmel tundub esmapilgul samuti üsna ahtake, kui aga hakata teada taas kõrvutama konkurentidega, selgub siingi, et pearuumi on piisavalt ja kui eesistujad istet just viimase asendini taha ei lükka, mahub neli normaalmõõdus täiskasvanut sinna kenasti ära.

Uus nelikveosüsteem

Mudelitähiseks oli proovisõidukil GLA 250 4MATIC. Viimane tähendab mõistagi seda, et tegemist on nelikveolise versiooniga. 

Uus 4MATIC süsteem töötab koos 7-astmelise topeltsiduriga käigukastiga ning jagab tagaratastele veojõudu vastavalt vajadusele. Kui seda vajadust pole, on auto esiveoline.

Numbrikombinatsioon „250“ aga ei tähenda teps mitte seda, et mootor peaks tal olema 2,5-liitrine. Tegelikult on see 2-liitrine turboga varustatud bensiinimootor, millel võimsust 211 hj ja pöördemomenti 350 Nm jagu.  Ehk edasi liigub ta igati vilkalt.

Kütusekulu sealjuures on igati mõistlik, jäädes kirjade järgi keskmiselt 6,5 l/100 km piiresse. Proovisõidul kippus sinna kanti tulema küll pigem maanteekulu, mitte keskmine, aga ega väga tagasi ei hoidnud kah. Kui ikka 211-hj turbot sihtotstarbeliselt pruukida, kipub keskmine kulu 8 liitri lähedale 100 km kohta. Kui nelikveolise, piisavalt võimsa bensiinimootoriga auto puhul pole seegi paha tulemus.

Sõiduomadused on GLA-l nagu ühel Mercedes ikka: meeldivalt püstine rooliasend tekitab roolis tõelise sõiduautoliku tunde, armatuurlauast välja ulatuv infoekraan kuvab muuhulgas ka seda, kas auto sõidab mäest üles või alla, mitme kraadise nurga all on esirattad jms. Valida saab ka taustapilti vastavalt sellele, kas sõidetakse n-n on-road või off-road.

Kokkuvõtteks

Kui nüüd seda sõidukogemust resümeerida, ei saa kindlasti öelda, et tegemist oleks mingit pidi kehva autoga. Kindlasti mitte!

Antud mudeli hind on muidugi see, mis paneks mind potentsiaalse ostjana veidi kukalt sügama. 35 916 eurot, millele lisandub AMG disainipakett (mis GLA eripära ja maastikusuutlikkust pigem kahandab kui kasvatab) ja veel mitmeid lisaraha eest paigaldatud juhiabisüsteeme? 

Kas mul ikka on vaja selle raha eest nii väikest autot, mis väliselt väga palju tavalisest A-klassist ei erinegi?

GLA 200 hinnad algavad 28 068 eurost, mis on juba väheke mõistlikum summa, kui me räägime maailma autotööstuse lipulaevast. Kuid ikkagi, elu on näidanud, et preemium-markide pisimaasturid ei ole paraku teema, mis Eesti autoostjat ülemäära palju erutaks. Seda sorti autode ostja eelistab juba midagi suuremat ja soliidsemat.

Arvud räägivad iseenda eest: tänavu viie kuuga on Eestis ostetud vaid üheksa BMW X1, GLA-d on kolme kuu jooksul registreeritud samuti üheksa.

*Palusime Eesti esindusest GLA kliirensi andmed ja saime vastuseks, et maksimaalne kliirens on 204mm, standardis 174mm ja AMG paketi puhul on kliirens 160mm 

Meeldis: sõiduomadused, mugav juhiasend, kütusekulu

Ei meeldinud: AMG disainipakett, tippmudeli hind

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Allikas: whatcar

Märksõnad: Mercedes, Benz, GLA, maastur

Kommenteerimine on ainult registreeritud kasutajatele!