Auto test | Volkswagen Corrado – tuulehoog Saksamaalt

Plussid

Kerge kere, hea dünaamika, paljud varuosad hea hinnaga

Miinused

G60-mudeli kompressor, VR-6-mootorid lekivad õli, pidurivoolikutel lühike eluiga

Volkswagen alustas sportliku kupee Scirocco tootmist juba 1974. aastal. Seitse aastat hiljem toodi turule mudeli teine põlvkond ning omakorda seitse aastat hiljem juba täiesti uus sportkupee Corrado.

Kuigi Corrado oli põhimõtteliselt kolmanda põlvkonna Scirocco, oli ikkagi tegu täiesti uue mudeliga ja nii otsustas Volkswagen ka nimevahetuse kasuks. Jätkati traditsiooni, kus mudelinimetused tulenesid tuulte nimedest (Passat, Scirocco). Valik langes Corrado kasuks, mis Hispaania keeles tähendab tuulehoogu. Autot hakati valmistama Karmanni tehases Osnabrückis, kus oli varem valmistatud ka Sciroccot ja teisi Volkswageni erimudeleid. Aastatel 1988–1995 toodeti kokku 97 251 Volkswageni sportkupeed.

Õnnestunud disain

Kere*****

Volkswagen Corrado põhi baseerus ees VW grupi platvormil A2 (ka Golf II ja Jetta) ning taga platvormil B3. Telgede vaheks sai 2470 mm, mis on kompaktse kupeekerega auto kohta üsna hea tulemus. Auto pöörderaadiuseks mõõdetakse 11 meetrit, seda on neljameetrise auto kohta selgelt palju.

Disain on üsna õnnestunud ega mõju ka praegu vanamoelisena. Auto tagaosas asub spoiler, mis tõuseb kiirusel 120 km/h automaatselt ja vähendab tõstejõudu tagaosale. Olemas on ka spetsiaalne nupp, kus saab spoileri n-ö ülemisse asendisse lukustada.

Kuigi idee järgi on Corrado istmevalem 2+2 (taha peaksid mahtuma ainult lapsed), mahuvad taha enam-vähem normaalselt istuma ka täiskasvanud. Jätkub nii pea kui ka jalaruumi, ent väga pikk sõit muutub siiski ebamugavaks.

Pakiruumi suuruseks oli esimestel mudelitel 300 liitrit, kui auto sai suurema kütusepaagi, vähenes pakiruumi maht 235 liitrini. Sama 1991. aasta mudeliuuendusega muudeti pisut ka sisemust ja välimust ning suurendati mootoriruumi, et 2,9liitrine mootor ära mahuks. Lisaks parendati käiguvahetust.

Valikut kroonib 2,9liitrine VR-6-mootor

Mootor*****

Volkswagen Corradole pakuti 1,8liitrist, kahte kaheliitrist ja 2,9liitrist jõuallikat. Tootmist alustati 1,8liitrise kompressoriga varustatud mootoriga, mida on ühtlasi ka kõige rohkem valmistatud. G-täht mudelitähises G60 tulenes kompressori sisekujust.

Mootor tüübitähisega EA827 oli põhiolemuselt Audil kasutusele võetud juba 1970ndate keskel. Jõuallikat kasutati ka teistel Volkswagenitel, kokku on seda valmistatud üle 100 000. 1,8liitrise jõuallika võimsus oli 118 kW (160 hj) 5600 pöörde juures ja maksimaalne pöördemoment 225 njuutonmeetrit 4000 pöörde juures.

G-kompressori (G-laaduri) nõrgaks kohaks on veo- ja abivõlli ühendav stabiliseerimisrihm, mis võib puruneda ja kompressori lõhkuda, kui seda ei ole õigeaegselt kontrollitud või vahetatud. Rihma eluiga on orienteeruvalt 50 000 – 80 000 kilomeetrit, koos rihmaga tasuks vahetada ka kompressori laagreid ja tihendeid. Probleemsemad on esimeste tootmisaastate isendid. 1991. aastal tootmisprotsessi muudeti, ülelaadimissüsteemi uuendati ja kompressor on vastupidavam. Kompressor ise maksab uuena üle 40 000 krooni ehk praktiliselt auto hinna. Seega tasuks igal juhul olla kindel, et see on töökorras.

Kaheliitrised mootorid on tuttavad ka teistelt VW grupi autodelt. Kaheksaklapilise mootori võimsus on 85 kW (115 hj) ja kuueteistklapilisel 100 kW (136 hj). Kindlasti ei tasu väga venitada mootoririhma vahetusega, kuna tagajärjed võivad väga kurvad olla.

Kompaktset kettülekandega VR-6-mootorit oli varem kasutatud ka Golfil. Corrado jaoks puuriti 2792 m3 töömahuga mootor suuremaks, kubatuur kasvas peaaegu 70 võrra 2861 cm3-ni. Lisaks suurendati surveastet (10:1). Mootori võimsus kasvas 12 kW võrra 128 kW-lt 140 kW-ni (174 hj / 190 hj). VR-6-l võib puruneda nn ketitald ja seetõttu üks kettidest mööda polte hakata libisema ja korraliku kahju põhjustada. Samuti võib nendel mootoritel esineda õlilekkeid.

Kuna süütesüsteem on keerulise ehitusega ja täis elektroonikat, tasub väga tähelepanelik olla küünalde vahetusega ja kasutada ainult Volkswageni ettenähtud süüteküünlaid (G60 Bosch ja 2/2,9liitrised NGK).

Muret võib valmistada ka mootorijahutus. Kui tavasõidul mootori töötemperatuur liiga kõrgele tõuseb, võib probleem olla vigases termostaadis, veepumbas (VR-6-l on kaks veepumpa, elektriline ja rihmaga veetav), plokikaanetihendis, ummistunud radiaatoris või väheses jahutusvedeliku või õli tasemes. Õli ei tohi ka liiga palju olla, muidu võib katalüsaator kannatada saada. Kui mootor kipub välja surema või tühikäigul halvasti käima, võivad tähelepanu vajada kas lambdandur, õhukulumõõtur, tühikäiguklapp või küünlajuhtmed.

Corradole pakuti nii viiekäigulist manuaalkäigukasti kui ka sportautole mõnevõrra üllatuslikult neljakäigulist automaatkäigukasti. Käigukastid on üsna töökindlad.

Pidurivoolikud tahavad tähelepanu

Veermik*****

Kuigi Corrado esiosa sai üsna raske (VR-6-l kaalujaotus 64:36), on juhitavus väga hea. Auto ei ole ülemäära alajuhitav. Võrreldes peamiste konkurentidega on VW kuni 100 kg kergem. Briti ajakiri Car valis Corrado 25 parima auto hulka, millega tuleks inimesel oma elu jooksul sõita.

Corradol kasutatakse ees ja taga ketaspidureid, ees ventileeritud. Standardvarustuses on ABS-pidurid, mis töötavad koos veojõukontrolliga. Iga kahe-kolme aasta tagant tasuks kontrollida pidurivoolikuid, mis kipuvad väsima.

Võib juhtuda, et hoolimata ABSist äkkpidurdusel tagumised rattad blokeeruvad, auto muutub ebastabiilseks ning võib tekkida külglibisemine. Põhjuseks võib olla just see, et esimesed pidurivoolikud on defektsed. Samuti võib kahtlustada, et ees või taga on kasutatud valesid pidurikettad, pidurikettad on kulunud, pidurdusjõuregulaator on valesti reguleeritud ega tööta.

Kuna paljud osad silla- ja pidurisüsteemis ühilduvad Volkswagen Golfiga, on nende hind üsnagi soodne. Volkswageni varuosadega tegelevas firmas OÜ Forss on esimeste ja tagumiste piduriklotside hinnaks vastavalt 326 ja 340 krooni, kettad 283 ja 240 krooni (G60/VR6 443/347 kr), pidurisadulad vastavalt 1298 ja 2077 krooni, pidurivoolikud 85 ja 59 krooni ning stabilisaatoriliigendid 59 krooni (G60/VR6 171 kr).

Liikvel vähe autosid

Hind*****

Kui internetis otsida ja müügikuulutusi sirvida, selgub, et Corradosid on müügil imevähe. Saadaval olevad autod võib ühe käe peal kokku lugeda.

Internetis pakutakse üht kaheliitrise ja üht 2,9liitrise mootoriga autot. Esimese eest küsitakse veidi alla 40 000 krooni, aga seal on paar konksu. Autot vaatamas käinute sõnul on see juba üsna pikka aega seisnud ning päris korras ei ole ka elektrisüsteem. Teise 2,9liitrise auto hinnaks on juba 60 000 krooni, aga tegu on heas korras ning mitmeti modifitseeritud sõiduvahendiga.

Oskar, VW Corrado VR-6, 1993

Omanik

Algselt oli plaanis üldse endale n-ö ökoauto soetada, mis võimalikult vähe kütust võtaks. Seega sai diiselmootoriga sõidukeid vaadatud. Siis selgus, et 50 000 krooni eest oleks võimalik soetada Volkswageni sportauto Corrado, mis iseenesest oli juba ammu sümpatiseerinud.

Sobiva leidmine ei olnudki väga kerge, kuna saadaval olevate autode hulk ei olnud just väga suur. Valida oli kahe Tallinnas ja ühe Saaremaal oleva vahel. Viimane oli selleks hetkeks müüdud, kui kontakteerusin. Otsustatud sai 2,9liitrise auto kasuks, mis nägi üsna kobe välja nii seest kui ka väljast ning mis oli tollel hetkel läbinud veidi üle 200 000 kilomeetri. Auto hind oli 45 000 krooni.

Ise olen praeguseks sõitnud alla 10 000 kilomeetri. Väga suuri probleeme küll esinenud ei ole, kuigi üht-teist on siiski juhtunud. Esimese asjana väsis klaasipuhastajate mootor, seejärel purunes stabilisaatori varda liigend, mis lõhkus ka ühe pooltelje kummi. Liiga kõrge profiiliga tundmatu firma rehvid, mis rattakoobaste vastu käisid ja logarid lõhkusid, said sobilikumate Pirelli rehvide vastu vahetatud. Peagi tahavad vahetust tagumised pidurikettad ja klotsid. Paar päeva tagasi lõi armatuuris ABS-tule põlema, tuleb ka selle põhjust uurida.

Külma mootoriga jääb kompuutri järgi kütusekulu 15 liitri kanti, sooja mootoriga 11,5 liitrit saja kilomeetri kohta. Maanteel jääb keskmine kütusekulu pisut alla 10 liitri.

See, et auto on kerge ja mootor võimas, tagab piisava särtsakuse ning ka gabariitide poolest mahub ta igale poole. Tagaistmele pääsu lihtsustavad laiad esiuksed, kuid need käivad kinni paraja plärtsuga. Väga mugavad on sportlikud esiistmed, mis pakuvad piisavalt külgtuge. Tagaistmel on piisavalt ruumi kahele inimesele, hädapärast kannatab sõita ka kolmekesi, kuigi passi järgi on tegu siiski neljakohalise sõidukiga. Kuigi pakiruum ei ole numbrite poolest väga suur, mahub sinna kogu vajalik pagas. Ka salongis on piisavalt erinevaid panipaiku.

Raimo Kulli, OÜ Forss

Spetsialist

Volkswagen Corrado on Eestis üsna vähe levinud ja ka meile jõuab neid suhteliselt harva. Üldiselt on tegu vastupidava autoga, kui teda vähegi hooldada. Kuna Corrado baseerub Golfil, on paljud silla- ja piduridetailid samad ning seega suhteliselt soodsa hinnaga.

Mootorite kohta on üsna vähe öelda, töökindlamad on kindlasti kaheliitrised 8- ja 16klapilised mootorid. Kõige keerulisem on lugu siis, kui remonti tahab VR-6-mootor. Kuna mootoriruum on suhteliselt väike ja mootor suur, on ruumiga kitsas käes. Iga väiksem või suurem remont tähendab suurt ajakulu. Kui on plaanis juba mõni detail vahetada, tasuks veenduda ka teiste korrasolekuks, et siis kõik ühekorraga vahetada.

Kompressoriga Corradosid on meil käinud mõni üksik. Üks purunenud kompressoriga auto käis alles hiljuti, aga kui omanik kuulis, et uus maksab 40 000 krooni, kadus vahetuse huvi kiiresti.

 

 

 

 

Allikas: autoleht

 

 

Märksõnad: Volkswagen, VW, Corrado, VR6

Kommenteerimine on ainult registreeritud kasutajatele!